Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Immár hatvanadik alkalommal rendezik meg az "Információvédelem menedzselése" szakmai fórumot. A 2014. március 19-i eseményt szervező Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület elsősorban az informatikai biztonság felelőseire számít - IT biztonsági szakemberek, IT biztonsági vezetőkre, szakemberekre, rendszergazdákra -, valamint a téma iránt érdeklődőkre. A rendezvény egyaránt érinti a köz-és versenyszféra szereplőit! Bővebb információ:http://www.hetpecset.hu/szakmaiforum.php

A rendezvény ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött!

- Időpont: 2014. március 19. 10.00-13.00

- Helyszín: Hunguest Hotel Platánus, 1087 Budapest, Könyves Kálmán krt. 44.

Online regisztráció: http://www.hetpecset.hu/szakmaiforum.php 

Várunk minden IT és információbiztonság iránt érdeklődőt!”

Örömmel tájékoztatom a tagtársakat, hogy közel egy éves munka eredményeként hozzáférhetővé vált magyar nyelven az ISACA hivatalos szakkifejezés-gyűjteménye. A csatolt dokumentum többkörös véleményezés eredményeként állt elő, azonban még nem tekintjük véglegesnek! 

 
Szeretnénk, ha minél inkább tükrözné az egyesület, a szakma és a határterületek (könyvvizsgálat, belső ellenőrzés, távközlés stb) szaknyelvének aktuális állapotát.
 
Kérjük, ha az anyaggal kapcsolatban észrevételed van, akkor a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre küldd meg lehetőség szerint 2014.03.19-ig.
Az észrevételeket feldolgozzuk, és beépítjük az anyag következő változatába 2014 folyamán.
 
 
A Cobit 5 keretrendszer magyar változatának vitaanyaga is hamarosan megjelenik.
 
 
Horváth Gergely Krisztián CISA CISM
elnökségi tag 


dr. Hontert Gábor2014. február 12-én sor került az ISACA Magyarországi Egyesület tisztújítására. A megismételt közgyűlés határozatképesen döntött az új elnök és az elnökségi tagok, valamint az etikai és felügyelőbizottsági tagok megválasztásáról. 

A közgyűlés, a leadott 45 leadott szavazatból 42 igen, 3 érvénytelen és 0 tartózkodás mellett dr. Hontert Gábort választotta meg az ISACA Magyarországi Egyesület új elnökének

 

Az elnökség további tagjai:

        • Biró Gergely,
        • Szabolcs András,
        • dr. Krasznay Csaba,
        • dr. Szép Jenő,
        • Tarján Gábor,
        • Horváth Gergely Krisztián,
        • Fésüs Zoltán és
        • dr. Vízi Linda. 

Az etikai bizottságot az előző ciklusból ismert Egyed Péter, Gács István és Megyesi Barnabás viszi tovább. A felügyelőbizottság Sajti János, Berecz András és Kincses Zoltán együtteséből áll a következő két évben is. A tisztségviselők megválasztása mellett elfogadásra került a 2013-as költségvetés beszámolója és a  2014-es tervezett költségvetés is.

A felálló új elnökség legfőbb célkitűzései között szerepel az ISACA konferencia regionális szintre emelése, a taglétszám további növelése és az ISACA magyarországi tagozatának elsődleges szakmai kompetencia-központtá emelése. Az új elnök, az elnökség és a közgyűlés nevében megköszönjük Szabolcs András leköszönő elnök munkáját, aki a későbbiekben elnökségi tagként erősíti az ISACA munkáját.  

 

Megjelent a NIST kiberbiztonsági keretrendszere

2014. február 13., csütörtök 19:19 Írta:

NIST

A National Institute of Standards and Technology (NIST) elkészítette, és tegnap kiadta a régóta várt kiberbiztonsági keretrendszert: Framework for Improving Critical Infrastructure Cybersecurity v1.0. Az elkészült anyag a legjobb gyakorlatot mutatja be, és ajánlásként szolgál a tágabb értelemben vett kritikus infrastruktúra számára, beleértve a kormányzat, egészségügy, közlekedés és pénzügyi szektorokat is. Az anyag szisztematikusan, rendezett módon bemutatja a bevált gyakorlatokat, és megadja a referencia hivatkozásokat. Számos helyen szerepel hivatkozás a COBIT 5-re is.

A keretrendszer ezen a linken elérhető.

 

Üdvözlettel,

 

Szép Jenő

elnökségi tag

 

 

 

Közgyűlési meghívó

2014. február 11., kedd 14:09 Írta:

Tisztelt Tagtársak!

Az ISACA Magyarországi Egyesület 2014. február 12-én 16.45-kor tartja tisztújító közgyűlését a KPMG 1139 Budapest, Váci út 99. alatti épületében, melyre tisztelettel meghívunk.

Napirend:

  • Közgyűlési tisztségviselők megválasztása
  • Elnöki beszámoló, szavazás
  • Etikai Bizottsági beszámoló, szavazás
  • Felügyelő Bizottsági beszámoló, szavazás
  • 2014-es tervek és költségvetés, szavazás
  • Tisztújítás: Elnök és Elnökségi tagok megválasztása

Az alábbi anyagokat regisztrált tagok számára letölthetővé tettük:

A felhívásunkra érkezett PÁLYÁZATOK itt érhetők el >>>
BESZÁMOLÓK, ÉRTÉKELÉSEK itt érhetők el >>>

Minden tag megjelenésére feltétlenül számítunk!


Üdvözlettel:

Szabolcs András
elnök

"ISACA Magyarországi Egyesület


Tisztelt Elnök Úr!
Kedves András!

Megrendülten tudatjuk, hogy Mátyás Péter, a Vidékfejlesztési Minisztérium Projektkoordinációs Irodájának vezetője méltósággal viselt, súlyos betegség után 2014. február 3-án elhunyt.
Mindazok, akik tisztelték és szerették, a 2014. február 12-én 9.30 órakor kezdődő gyászszertartás keretében vehetnek Tőle végső búcsút a Cinkotai Temető ravatalozójában (1164 Bp. XVI., Simongát u. 2., http://www.btirt.hu/temetok/cinkota.html).
Kérésének megfelelően temetésére vidéken, szűk családi körben kerül sor.

Tudomásom szerint Mátyás Péter az ISACA magyarországi tagozatának alapító tagja volt, ennél fogva döntöttem úgy, hogy tájékoztatom a fentiekről az Egyesületet.

Amennyiben gyásztávirat vagy gyászlap formájában szeretnétek részvétet kifejezni a gyászoló család felé, ezúton ajánlom fel, hogy a Projektkoordinációs Irodára küldött küldeményeket továbbítjuk a hozzátartozóknak.

Üdvözlettel,

Jani Tibor
vezető projektkoordinátor
Leírás: Leírás: Leírás: vm_arculat_gif_100621[2]

Vidékfejlesztési Minisztérium
Projektkoordinációs Iroda"

 

Az ISACA Magyarországi Egyesület nevében ezúton nyilvánítjuk ki őszinte részvétünket családja, munkatársai és mindazok felé, akik szerették, tisztelték őt! Az alábbi mellékeltben személyesen is nyilatkozott az ISACA 20 éves jubileumi kiadványában, amit tisztelettel ajánlunk emlékére valamennyi olvasónknak!


Szabolcs András
elnök

Tisztelt Tagtársaink!


Közeledik február 12-e, amikor is tisztújító közgyűlésre kerül sor egyesületünkben.

Ezúton kérünk mindenkit, aki úgy érzi, hogy szabadidejéből akar és tud is áldozni az egyesületi tevékenységeink működtetésére, fejlesztésre az az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre juttassa el szakmai pályázatát. A pályázatokat a honlapon beérkezés szerint publikáljuk, hogy a tagok is megismerhessék elképzeléseidet.

A pályázat tartalmazza a következőket:

- rövid bemutatkozás (max 500 karakter)
- mely pozíció(k)ra pályázol (pozíció(k) megnevezése)
- miért vagy alkalmas a pozíciók betöltésére (max 500 karakter)
- nevezz meg 2-2 új eredményt, amelyet megválasztásod esetén az adott pozíció keretein belül hozzátennél az eddigiekhez (max 500 karakter)

A lehetséges pályázható pozíciók:

Elnök (President): az egyesület képviselete, az elnökség kétéves működésének megszervezése (koordinálja az elérendő célok megtervezését, figyelemmel kíséri és biztosítja a megvalósulásukat), az elnökségi ülések levezetése, az elnökségi döntések végrehajtásának menedzselése, éves közgyűlések előkészítése.

Alelnök (Vice President): az elnök helyettesítése, részvétel az elnökségi üléseken, éves beszámolók összeállítása, kapcsolattartás a hazai és nemzetközi szervezetekkel.

Kincstárnok (Treasurer): kapcsolattartás a könyvelővel, rendelkezés az Egyesületi számla felett (bejövő számlákat és költségelszámolásokat határidőre történő kifizetése, a kimenő számlák kiegyenlítésének figyelemmel kísérése), éves pénzügyi terv készítése, havi pénzügyi beszámolók elkészítése, az Egyesület likvid pénzügyi helyzetének biztosítása, a könyveléshez szükséges dokumentumok gyűjtése és eljuttatása a könyvelőhöz,számlázás menedzselése, éves pénzügyi beszámolók elkészítése, adóbevallás. Tájékoztatásul: a könyvelőnk Budaörsön van.

Titkár (Secretary): az elnökségi ülések előkészítése, emlékeztetőinek elkészítése, az Egyesületi dokumentumok tárolása és karbantartása (papír és elektronikus egyaránt), részvétel az éves beszámolók előkészítésében.

Tagság felelős (Membership Director):, a tagsággal kapcsolatos kérdések megválaszolása, a tagság értesítése a tagsággal kapcsolatos változásokról, a tagság számának növelése érdekében szükséges marketing feladatok irányítása, koordinálja az éves tagsági státusz megújítását, havonta beszámol a tagsági létszámának alakulásáról.

Oktatási felelős (Education chair): az oktatások és második szerdai előadások menedzselése, éves oktatási terv készítése, oktatási szerződések előkészítése (együttműködési, CPE stb.), oktatások értékelő lapjainak kiértékelése, az Egyesület által kiadandó CPE pont nyilvántartás vezetése

Honlap felelős (Webmaster): a honlap menedzselése, kapcsolattartás a honlap karbantartásra szerződött szolgáltatóval, részére feladatok allokálása, a szolgáltató után második eszkalációs szint biztosítása, a honlap szerződés karbantartása,

Egyetemi kapcsolattartó (Academic Relationship coordinator): az egyetemi és főiskolai kapcsolatok erősítésére vonatkozó tervet készít és menedzseli azt (diák és tanár célközönségnek egyaránt).
- Rendszeresen konzultál az Academic Advocate szerepet betöltő tagokkal.
- Látogatja az egyetemeket, és tájékoztatja az ISACA tevékenységéről.
- Támogatja és nyomon követi az ISACA által támogatott területeken folytatott oktatási tevékenységeket.
- Prezentációt készít az ISACA által az egyetemeknek és egyetemistáknak nyújtott lehetőségekről és támogatásról.
- Diák tagok számának növelése

CISA/CISM/CGEIT/CRISC koordinátor (CISA/CISM/CGEIT/CRISC coordinator): Vizsga felkészítő képzések és vizsga menedzselése (felkészítő tanfolyamok szervezése, vizsga jelentkezés kezelése)
Program felelős (Program chair): szervezi az ISACA konferenciát.

Hírlevél felelős (Newsletter editor): szervezi a hírleveleket és a honlap témák kiosztását és karbantartását.

Marketing és PR felelős (Marketing & PR director): éves marketing tervet készít és menedzseli azt, koordinálja marketing feladatokat a szakterületi felelősökkel (pl. szakmai címek promotálása, konferencia hirdetése), kapcsolatot tart a sajtóval: megszervezi a szükséges sajtótájékoztatókat, sajtóközleményeket készít (pl. konferencia és információbiztonsági felmérés kapcsán) .

Kutatási felelős (Research Director): koordinálja az Információbiztonsági Felmérés elkészítését, gondoskodik róla, hogy az ISACA kutatási eredményei eljussanak a tagsághoz. Ha kiadják idén a COBIT5-öt, akkor megszervezi annak fordítását.


Üdvözlettel,
Szabolcs András
elnök

Közgyűlési meghívó

2014. január 13., hétfő 22:50 Írta:

Tisztelt Tagtársunk!

Az ISACA Magyarországi Egyesület 2014. február 12-én 16.45-kor tartja tisztújító közgyűlését a KPMG 1139 Budapest, Váci út 99. alatti épületében, melyre tisztelettel meghívlak.

Napirend:

    1. Közgyűlési tisztségviselők megválasztása
    2. Elnöki beszámoló, szavazás
    3. Etikai Bizottsági beszámoló, szavazás
    4. Felügyelő Bizottsági beszámoló, szavazás
    5. 2014-es tervek és költségvetés, szavazás
    6. Tisztújítás: Elnök és Elnökségi tagok megválasztása

 

Üdvözlettel:

Szabolcs András

Elnök

Karácsonyi ajándékként megjelent a nemzeti fejlesztési miniszter 77/2013. (XII. 19.) NFM rendelete:

az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvényben meghatározott technológiai biztonsági, valamint biztonságos információs eszközökre, termékekre vonatkozó, valamint a biztonsági osztályba és biztonsági szintbe sorolási követelményeiről

Letöltés >>>


A januári szerdai előadáshoz kapcsolódóan ajánljuk figyelmetekbe!

Horváth Gergely Krisztián, CISA CISM

Köszöntő és évértékelés

2014. január 02., csütörtök 00:06 Írta:

Tisztelt Tagtársunk!

Mindenekelőtt köszönöm, hogy velünk voltál a 2013-as évben és remélem, hogy 2014-ben is tagjaink közt köszönthetünk.

Az idei évben is sikerült komoly eredményeket elérnünk. Stratégiánk, melyet az Elnökség 2012-es megválasztása után állított össze, három tevékenységcsoport mentén fogalmaz meg működési célokat:

1. Tagjaink számára nyújtott szolgáltatásaink továbbfejlesztése: az eddigi legnépesebb és legjobb értékelést elért konferenciánkat rendeztük meg májusban. Útjára indítottuk a szakmai hírlevelünket, amely immár nem csupán a honlapon megjelenő cikkek kivonata, hanem összegzi a hónap egyesületi és szakmai híreit egyaránt. Megújítottuk a honlapunkat, amely ugyan még fejlesztés alatt áll, de hamarosan tartalmában is többet fog nyújtani az elődjénél. Lehetővé tettük, hogy az e-learning rendszerünkön keresztül akár otthonról is gyűjthess CPE pontokat.

2. Az Egyesület véleményvezérként való pozícionálása az általunk képviselt szakmai területeken: tagjaink révén részt vettünk az áttörést jelentő Információbiztonsági törvény megalkotásában, majd véleményezésében. Közigazgatási egyeztetések rendszeres meghívottjává váltunk (pl. a minősített adat védelmére alkalmazott termékek vizsgálatának és tanúsításának részletes eljárási szabályairól szóló Korm. rendelet kapcsán). Kormányszervek felkérésének eleget téve részt veszünk az Államháztartási Belső Kontroll Munkacsoport és a Nemzeti Kiberbiztonsági Fórum munkájában. Együttműködési megállapodás aláírása van folyamatban az Állami Számvevőszékkel és a Nemzeti Biztonsági Felügyelettel. Továbbá idén is kiosztottuk az Értékteremtés az Információbiztonsággal díjunkat, amely információink szerint a díjazottnak máris piaci értéket jelent egy, a díj kapcsán megkötendő üzleti megállapodás kapcsán.

3. Professzionális egyesületi működés fejlesztése: ezen a területen maradt a legtöbb tennivaló a jövő évre. A nehézséget alapvetően az jelenti, hogy egyrészt önkéntes alapon működő szervezetként mindenkitől annyi és olyan hozzájárulást várhatunk el, amihez kedve és ideje van, ugyanakkor rengeteg olyan határidős feladatunk van, amelynek ellátása nem kedv kérdése. Sikerült viszont egy profi, a szakmában is otthonosan mozgó adminisztratív segítséget toboroznunk, Makay-Dévai Sarolta személyében, aki a honlap és hírlevél után már a számlázásban is hatékony segítséget fog nekünk nyújtani.

Mi vár ránk a jövő évben?

Reménykedem benne, hogy javuló piaci környezet, több pénz, paripa, fegyver. Ehhez megpróbáljuk hozzátenni mi is a magunk részét: elkészül a COBIT5 törzsanyagának magyar fordítása, amely a magyar üzleti nyelven működő vállalkozások mellett leginkább a közszférának fog értékes segítséget nyújtani az IT folyamataik hatékonyabb és hatásosabb irányításában.

Hónapok óta folyik a következő konferenciánk szervezése, amelyen reményeink (és az egyeztetett szándéknyilatkozatok) szerint is öt-hat környező ország részvételére is számítunk mind a látogatók, mind pedig az előadók tekintetében. Tehát ez, a 2010-ben útjára indított rendezvényünk lassan regionális szintre növi ki magát, de a magyar résztvevők számára továbbra is ingyenesen tesszük elérhetővé.

Tisztségviselő választásra is sor kerül, terveink szerint 2014. február 5-én. Hamarosan elindul a jelentkezés az ellátandó feladatokra. Itt még egyszer felhívnám a figyelmet a professzionális működés kapcsán tett megjegyzésemre: részvétel az Egyesület munkájában abszolút önkéntes, viszont ha tisztségviselőnek jelentkezel, és önként feladatot vállalsz, onnantól annak ellátása már kötelező, akárcsak mint egy munkahelyen, csupán fizetés nem jár érte. A jelentkezéseket kérlek, ennek fényében gondoljátok át.

Végül pedig ezúton kívánok nagyon boldog és sikeres új évet!

 

Üdvözlettel:

Szabolcs András
elnök


ISACA Magyarországi Egyesület

 

 

 

 

 

Szakmai Események - CPE pontokért

Facebookon is jelen vagyunk

Álláslehetőségek

Adminisztráció

Regisztrációt kizárólag ISACA tagoktól fogadunk el, így a regisztrációs folyamat során felkérjük Önt, hogy ISACA tagsági számát küldje meg számunkra!
Köszönjük!