Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

IDC Security Roadshow 2018

2018. február 16., péntek 14:00 Írta:

Az elmúlt 20 év során a biztonság olyan témává fejlődött, amelyet manapság minden szempontból elemeznek, újra értelmeznek, megvitatnak és megvizsgálnak. Minden érdekelt csoportnak — legyenek azok biztonsági vezetők, gyakorlati szakértők, szoftver és megoldásszállítók — megvan a maga értékteremtő javaslata, amelyet határozottan képvisel.

Gyermekeink, a mai 16 év alattiak egy olyan gyorsan mozgó, változó élet részesei, amit mi szülők nem mindig értünk, de cserébe azt sem tudjuk milyen következményei lehetnek. Azt a nagy közösségi oldalak alapítói is elismerik, hogy az internetes közösségi élet jó, de olyan módon befolyásolhatja a valós életet, aminek a hatását és következményeit még csak találgatni tudjuk: lájk impulzusok, arctalan barátok, “IBF” és Vlog, cyberbulling.

BSidesBUD 2018 – nemzetközi kiberbiztonsági konferencia másodszor Budapesten!

Második alkalommal kerül megrendezésre hazánkban a nemzetközileg elismert BSides IT-biztonsági konferencia 2018. március 1-én a budapesti Lurdy Rendezvényközpontban, ahová 15 előadó érkezik 7 különböző országból izgalmas témákkal. Jegyek már kaphatók az eseményre.

Tisztújító közgyűlés eredménye

2018. február 15., csütörtök 10:42 Írta:

Tisztelt Tagtársaink!

2018. február 14-én megrendezésre került az ISACA Magyarországi Egyesületének tisztújító közgyűlése. A tisztújítás keretében az ISACA budapesti tagozata a következő pozíciókra választott tisztségviselőket:
 
Elnök
Biró Gergely

Elnökségi tagok
Fésűs Zoltán
Gélák Róbert
Horváth Pál
Mészáros Norbert
Rónaszéki Péter
Viczián Pál

Felügyelő Bizottsági tagok
Ragó István
Szabó Zsolt Mihály
Szabolcs András

Etikai Bizottsági tagok
Kirner Attila
Krasznay Csaba
Tarján Gábor

Közgyűlés 2018

2018. január 05., péntek 11:25 Írta:

Tisztelt Tagtársak!

 
Az ISACA Magyarországi Egyesület (székhely: 2040 Budaörs, Ébner György köz 4.) 2018. február 14-én 17.00-kor tartja tisztújító közgyűlését a szokásos helyen, az MNB 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. alatti épületében (korábban PSZÁF), melyre tisztelettel meghívunk.
Amennyiben a meghirdetett időpontra nem jelenik meg a szavazásra jogosultak min. 50,1%-os részaránya, úgy a közgyűlés határozatképtelen lesz. Erre az esetre a meghirdetett közgyűlés megismételt közgyűlési időpontját 2018. február 14-én 17.30-kor tartja az MNB 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. alatti épületében.
 
Napirend:
1. Közgyűlési tisztségviselők (levezető elnök, jegyzőkönyvvezető, jegyzőkönyv hitelesítők) megválasztása
2. Elnöki beszámoló, szavazás
3. Etikai Bizottsági beszámoló, szavazás
4. Felügyelő Bizottsági beszámoló, szavazás
5. 2017-es éves gazdasági beszámoló, éves beszámoló elfogadása, szavazás
6. 2018-as tervek és költségvetés, szavazás
7. Alapszabály módosítása, szavazás

ISACA Magyarországi Egyesület alapszabályának 12.§ (11) bekezdését az alábbiak szerint javaslom módosítani (a módosítás félkövérrel):

Ugyanazt a tisztséget ugyanazon személy legfeljebb 3 egymást követő terminuson keresztül töltheti be. Amennyiben egy tisztség az elnökség két éves megbízatása közben keletkezik, úgy az adott tisztség legfeljebb egybefüggő 6 évig tölthető be.

8. Tisztújítás: a mandátumok lejárta miatt az Elnök és Elnökségi tagok, Felügyelő bizottsági tagok, Etikai bizottsági tagok megválasztása
 
Alább olvasható, hogy mik a lehetséges pályázható pozíciók, illetve azokhoz milyen teljesítmény elvárások tartoznak. A pályázatnak minden esetben tartalmaznia kell a következőket:
- rövid bemutatkozás (max. 500 karakter)
- mely pozícióra/pozíciókra pályázol (pozíció megnevezése)
- miért vagy alkalmas a pozíció/pozíciók betöltésére (max. 500 karakter)
- nevezz meg 2-2 új eredményt, amelyet megválasztásod esetén az adott pozíció keretein belül hozzátennél az eddigiekhez (max. 500 karakter)

A szakmai pályázatot küldd a Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. email címre, amelyeket a beérkezés szerint honlapunkon publikálunk.


A 2017. évről szóló éves beszámoló 2018. február 5-ét követően lesz elérhető a weboldalon.
Minden tag megjelenésére feltétlenül számítunk!


Üdvözlettel:
Biró Gergely
elnök

 


 

AZ ISACA BUDAPEST CHAPTERBEN BETÖLTHETŐ POZICIÓK:
 
Elnök (President):
Az egyesület képviselete, az elnökség kétéves működésének megszervezése (koordinálja az elérendő célok megtervezését, figyelemmel kíséri és biztosítja a megvalósulásukat), az elnökségi ülések levezetése, az elnökségi döntések végrehajtásának menedzselése, éves közgyűlések előkészítése.

Alelnök (Vice President):
Az elnök helyettesítése, részvétel az elnökségi üléseken, éves beszámolók összeállítása, kapcsolattartás a hazai és nemzetközi szervezetekkel.

Kincstárnok (Treasurer):
Kapcsolattartás a könyvelővel, rendelkezés az Egyesületi számla felett (bejövő számlákat és költségelszámolásokat határidőre történő kifizetése, a kimenő számlák kiegyenlítésének figyelemmel kísérése), éves pénzügyi terv készítése, havi pénzügyi beszámolók elkészítése, az Egyesület likvid pénzügyi helyzetének biztosítása, a könyveléshez szükséges dokumentumok gyűjtése és eljuttatása a könyvelőhöz, számlázás menedzselése, éves pénzügyi beszámolók elkészítése, adóbevallás.

Titkár (Secretary):
Az elnökségi ülések előkészítése, emlékeztetőinek elkészítése, az Egyesületi dokumentumok tárolása és karbantartása (papír és elektronikus egyaránt), részvétel az éves beszámolók előkészítésében.

Felügyelő bizottság (Supervisory board): 
A felügyelő bizottság negyedévente felülvizsgálja az Egyesület gazdálkodását, pénzügyi helyzetét, amelyről az elnökség és a tagság számára jelentést készít. A felügyelő bizottság 1 tagja mindig részt vesz az elnökségi üléseken, ezzel segítve az Egyesület munkáját.

Etikai bizottság (Ethical board):
Az etikai bizottság az ISACA etikai kódexe alapján jár el a tagok közötti etikai ügyekben. Az etikai bizottság a hozzá benyújtott ügyet kivizsgálja, arról jelentést fogad el.

Program munkacsoport vezetője (Director, Programs):
Az oktatások és második szerdai előadások menedzselése, éves oktatási terv készítése, oktatási szerződések előkészítése (együttműködési, CPE stb.), oktatások értékelő lapjainak kiértékelése, az Egyesület által kiadandó CPE pont nyilvántartás vezetése. Megtervezi a munkacsoport éves tevékenységét, és annak költségvetését, együttműködik a Kommunikáció és marketing munkacsoport vezetőjével az egyes programok és események promotálásával kapcsolatban. Még ide tartozó feladatok:
- Koordinálja a havi ISACA konferenciák szervezését.
- A második szerdai előadások menedzselése, egyéb szemináriumok, workshopok szervezésének koordinációja
- Társadalmi események szervezése, kapcsolódó szponzoráció menedzselése.
 
Tagság munkacsoport vezetője (Director, Membership):
A tagsággal kapcsolatos kérdések megválaszolása, a tagság értesítése a tagsággal kapcsolatos változásokról, a tagság számának növelése érdekében szükséges marketing feladatok irányítása, koordinálja az éves tagsági státusz megújítását, havonta beszámol a tagsági létszámának alakulásáról. Még ide tartozó feladatok:
- Havi statisztikák készítése az új és megszűnő tagságok tekintetében, tagság megújítás koordinálása.
- Kapcsolattartás az önkéntesekkel, önkéntes munkák megszervezése.
- Megszervezi az új tagok integrálását az egyesület életébe, induló információs csomagot állít össze az új belépők részére, felveszi a kapcsolatot az új tagokkal.
 
Kommunikáció és marketing munkacsoport vezetője (Director, PR & Marketing):
Éves marketing tervet készít és menedzseli azt, koordinálja a marketing feladatokat a szakterületi felelősökkel (pl. szakmai címek promotálása, konferencia hirdetése), kapcsolatot tart a sajtóval: megszervezi a szükséges sajtótájékoztatókat, sajtóközleményeket készít (pl. konferencia és információbiztonsági felmérés kapcsán).
- A honlap menedzselése, kapcsolattartás a honlap karbantartásra szerződött szolgáltatóval, részére feladatok allokálása, a szolgáltató után második eszkalációs szint biztosítása, a honlap szerződés karbantartása, közösségi média megjelenések koordinálása (Facebook, Twitter, LinkedIn, stb.), email kommunikáció menedzselése.
- Szervezi a hírleveleket és a honlap témák kiosztását és karbantartását.
- Az egyesület publikációinak megszervezése, a tagok által írt cikkek ellenőrzése, azok előkészítése a honlapon vagy közösségi médiában történő publikációra.
- Marketing feladatok végrehajtásának koordinálása az elfogadott éves marketing terv alapján.
 
Szakmai fejlődés és támogatás munkacsoport vezetője (Director, Outreach & Professional Development):
Bemutatja és képviseli az egyesületet a releváns külső szervezetek felé (oktatási intézmények, kormányzati szervek, szakmai szervezetek), felkutatja az együttműködési lehetőségeket és koordinálja azok megvalósítását.
- Az egyetemi és főiskolai kapcsolatok erősítésére vonatkozó tervet készít és menedzseli azt (diák és tanár célközönségnek egyaránt). Rendszeresen konzultál az Academic Advocate szerepet betöltő tagokkal, látogatja az egyetemeket, és tájékoztatja az ISACA tevékenységéről, támogatja és nyomon követi az ISACA által támogatott területeken folytatott oktatási tevékenységeket. Prezentációt készít az ISACA által az egyetemeknek és egyetemistáknak nyújtott lehetőségekről és támogatásról, támogatja a diák tagok számának növelését.
- Bemutatja és képviseli az egyesületet a releváns kormányzati és törvényhozási képviseletek felé, tartja a kapcsolatot azok képviselőivel. Felkutatja az együttműködési lehetőségeket és koordinálja azok megvalósítását.
- Tartja a kapcsolatot a releváns szakmai szervezetekkel, felkutatja és koordinálja a potenciális kutatási lehetőségeket. Koordinálja az Információbiztonsági Felmérés elkészítését, gondoskodik róla, hogy az ISACA kutatási eredményei eljussanak a tagsághoz.
 

Minősítések munkacsoport vezetője (Director, Certifications):
A Minősítések munkacsoport felkészítő kurzusokat szervez az ISACA minősítő vizsgáira, illetve COBIT oktatási tevékenységeket végez. A munkacsoport vezetője összefogja a fenti tevékenységeket, biztosítja, hogy azok a tervezett költség és időkeretbe beleférjenek. Kezeli a kurzusok végrehajtásához szükséges szerződéseket.
- Vizsga felkészítő CISA/CISM/CGEIT/CRISC képzések és vizsga menedzselése (felkészítő tanfolyamok szervezése, vizsga jelentkezés kezelése).
- A CSX minősítésekkel kapcsolatos vizsga felkészítő képzések és vizsga menedzselése (felkészítő tanfolyamok szervezése, megtartása, vizsga jelentkezés kezelése).
- Koordinálja a CobiT-tal kapcsolatos tevékenységeket.

 

 

 

 

 

Hétpecsétes történetek 2,5 – a GDPR antológia

2018. január 04., csütörtök 12:00 Írta:

Kedves Érdeklődő!

2018. január 17-én a 79. Hétpecsét Információbiztonsági Fórumon jelentette be az Egyesület elnöksége, hogy a Hétpecsétes történetek és a Hétpecsétes történetek II. után közösségi szerkesztésben kiadjuk a Hétpecsétes történetek 2,5-t, ami egy GDPR tematikus kiadvány lesz. Az aláírás alatt olvasható az erről kiadott sajtóközlemény.

A Hétpecsét mögött, mellett vagy előtt járó szakemberek és szakmai közösségek bevonásával közösségi projektként szervezzük a munkát, amelyben való részvételre ezennel Téged is felkérlek!

A kiadvány egy antológia lesz, amelybe a Ti javaslataitok alapján kívánjuk beszerkeszteni a leghasznosabbnak ítélt magyar nyelvű GDPR témájú tartalmakat. Cikk és/vagy kulcsszó ajánlásodat, valamint szerkesztőnek való jelentkezésedet a
https://goo.gl/forms/x7EEQT8OKAUmqcjn2 URL-en található kis adatlappal teheted meg. A projekt figyelemmel kiséréséhez érdemes lehet a Facebook „információbiztonság” csoportjához csatlakozni.

Miért most? Közel van a határidő. Az érintettek belefulladnak a sokféle témába vágó tartalomba.

Miért a Hétpecsét? Mert szakmailag független, sokakat megszólító nyílt szervezet. Rendelkezünk szakmai műhellyel és kiadói tapasztalattal.

Jó munka, jó buli és hasznos eredmény lesz! Várunk!

Üdvözlettel:
Gasparetz András
elnök
m: +36204349000
e: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
hu.linkedin.com/in/gasparetz

Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület
1102 Budapest, X. Szent László tér 20.
www.hetpecset.hu
 
S A J T Ó K Ö Z L E M É N Y
 
GDPR antológia közösségi szerkesztésben, avagy 109.000in1

2018. január 17., Budapest – A Hétpecsét Egyesület a Hétpecsétes történetek és a Hétpecsétes történetek II után nekilátott a Hétpecsétes történetek 2,5 -nek. A tematikus szám egy GDPR antológia lesz. A korábbi kötetektől eltérően ebben az esetben az Egyesület tagjai nem szerzői lesznek a kiadványnak, hanem már elérhető tartalmakat szerkesztenek egy antológiába, azaz válogatva, csoportosítva, kulcsszavazva és egységes formai szerkezetbe foglalják össze. A most kezdődő projekt eredményét a terv szerint a márciusi, 80. szakmai fórumon mutatják be és a Digitalstand felületén ingyenesen elérhetővé is teszik mindenki számára.

9.450.000 találatot ad a google a „GDPR”-ra keresve. Magyar nyelven is 109.000 a találatok száma. Ez a nagy szám nem véletlen, hiszen sokan foglalkoznak a hamarosan életbe lévő szabályozással. Most helyzet van. Az információbiztonsággal foglalkozók körében a GDPR, illetve főleg a szabályok be nem tartásából származó büntetési fenyegetés mértéke sok új gondolatot hozott. Az ezzel foglalkozó konferenciáknak, s kommunikéknek se szeri, se száma.

Valahogy azért a szakemberek, s vezetők, akiknek foglalkozni kell a GDPR-nak megfelelő rendszer kialakításával egyszerre kapnak túl keveset a maga EU nyelvezetén megfogalmazott eredeti jogi szövegezéstől, s sokat az értelmezésektől, amelyek mögött sokszor egy-egy részkövetelmény üzleti alapon történő hangsúlyozása történik.

A Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület úgy gondolja, hogy felhasználva a 16 év alatt felépített szakmai műhelyét, elkészíti a Hétpecsétes történetek 2,5-t, amely kifejezetten a GDPR-ral foglalkozik.

Az idő rövidsége, s a téma szerteágazó jellege miatt egy újszerű közösségi formát választottak a megvalósításhoz a következő fő mérföldkövekkel:
- a január 17-i szakmai fórumon meghirdeti a közösségi projektet,
- február 7-ig várják, hogy a kollégák elküldjék, hogy számukra milyen nyilvánosan elérhető helyen találtak számukra értékes információt.
- szintén február 7-ig küldhetnek be javasolt kulcsszavakat és jelentkezhetnek szerkesztőségi munkára a szakemberek,
- a beérkezett ajánlások alapján egy rendezett, csoportosított és kulcsszavakra kigyűjtött antológiát állítunk össze a közösségből erre a feladatra jelentkező önkéntesekkel,
- a „Hétpecsétes történetek 2,5 – a GDPR antológia”-t a Hétpecsét 80., március 7-i szakmai fórumán mutatják be, és ezzel egyidőben nyilvánossá is teszik a Digitalstandon.

Az Egyesület reméli, hogy ezzel is hozzájárul az információs társadalom előnyei mellett jelentkező fenyegetettségek kockázatarányos kezeléséhez.
***
További információ 2018.01.19-től: www.hetpecset.hu és a FB „Információbiztonság” csoportban
 
Gasparetz András, elnök
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.  
tel.: (20) 434 9000
 
 

ISACA vizsga a WSH-ban

2018. január 04., csütörtök 00:00 Írta:

ISACA VIZSGA A WSH-BAN

 
A WSH Vizsgaközpont nyújt szolgáltatást az ISACA vizsgáinak lebonyolításában.
 

Az ISACA vizsgákat 2018-ban a WSH vizsgaközpontban tehetik le. A következő időintervallumokra van lehetőség vizsgajelentkezésre az ISACA weboldalán:

  • 2018. február 1 – május 24.

  • 2018. június 1 – szeptember 23.

  • 2018. október 1 – 2019. január 24.

 

A WSH Kft.-ben az ISACA vizsgák az alábbi időpontokban elérhetőek:

Kedd: 9:00-13:00 és 13:00-17:00

Szerda és Péntek: 9:00-13:00


A vizsgákra regisztrálni közvetlenül az ISACÁ-nál a van lehetőség az isacaavailability.psiexams.com oldalon.  

 
A vizsgák menetéről és a vizsgákon való részvétel feltételeiről az alábbi linken letölthető dokumentumban található részletes információ:

 

A Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület meghívja Önt, a 2018. január 17-én tartandó, "Információvédelem menedzselése LXXIX. Szakmai Fórum"rendezvényére.

A Rendezvényünk ÚJ Helyszíne a

Lurdy Konferencia-és Rendezvényközpont

(1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 12-14.)

 

A rendezvény programja:

09.30 – 10.00 Érkezés, regisztráció

10.00 – 11.30 Köszöntő és bevezető gondolatok - Aktualitások az információvédelem területén

Tarján Gábor(Hétpecsét Egyesület) alelnök

Tudásmenedzsment és kockázat paradoxona
Prof. dr. habil Bencsik Andrea (Széchenyi István Egyetem) egyetemi tanár

Hogyan érinti a GDPR a munkahelyi adatkezeléseket?
Dr. Pók László (Szecskay Ügyvédi Iroda) partner

11.30 – 11.50 Kávé szünet (kávé, üdítő, pogácsa, aprósütemény)

11.50 – 13.00 Mobile Device Management és biztonsági kihívásai egy igazán nagy cég életében

Balázs András (GE Digital) Director - Digital Operations

Nyilt (Permissionless) Blocklánc alapú rendszerek információbiztonsági kihívásai

Csabai Csaba Független crypto-blogger, Bitcoin evangelista

 

A Szakmai fórum az ISACA Hungarian Chapter által támogatott rendezvény.

CPE pontszerzési lehetőség.

Kérjük részvételi szándékát jelezze legkésőbb 2018. január 14-ig elektronikus regisztrációval a honlapon keresztül.

A részvételt technikai okok miatt kizárólag az időben beérkezett regisztráció alapján tudjuk biztosítani.

Felhívjuk a résztvevők figyelmét, hogy az előadások nyomtatott változatát csak a Hétpecsét Információbiztonsági Egyesület tagjainak tudjuk biztosítani.

A fórumról szóló információkat, valamint az Egyesület életéről és az információbiztonsággal kapcsolatos érdekességekről a Hétpecsét Egyesület LinkedIn oldalán olvashatnak!

Budapest, 2017. december 12.

Regisztráció a Fórumra

Tagsági státusz megújítás 2018. évre

2017. december 23., szombat 10:32 Írta:

Kedves Tagtársunk!

Örülök, hogy idén tagjaink között voltál az ISACA Budapest Chapterben és remélem, hogy te is megtaláltad a számításaidat, megkaptad a számodra fontos értékeket és igénybe vetted a Chapter által kínált szolgáltatásokat. Mint a nemzetközi ISACA hírekben olvashattad, december végével lejár az éves tagsági státusz és már megkezdődött a megújítási ciklus a 2018-as évre. Javaslom, hogy ne hagyd az utolsó pillanatra a megújítást, mert így lemaradsz az első 100 megújító tagunknak küldendő ajándékról is!

Fontosnak tartjuk, hogy erősödjön a Budapest Chapter, jövőre még több kollégát segíthessünk hozzá a tagsággal járó előnyökhöz és lehetőségekhez és azt is szeretnénk, ha minél több tagtársunk választaná ismét Egyesületünket. 

Szeretnénk neked segíteni néhány tanáccsal és javaslattal a sikeres megújításod érdekében:

  • A megújítást a www.ISACA.org/renew oldalról közvetlenül indíthatod, és elérheted a My ISACA / MyCertifications oldalról is.
  • Ne felejtsd el a 2017-es évre vonatkozó CPE pontjaidat ellenőrizni és feltölteni a minősítéseidhez. A Budapest Chapter által kiadott CPE kártyával látogatott események pontjainak feltöltését a HQ felé automatikusan végrehajtjuk.
  • A CPE pontokkal kapcsolatos részletes feltételekről tájékozódhatsz a minősítésedhez tartozó CPE Policy oldalon. Mintaként itt a CISA CPE Policy.
  • Remélem, hogy sok ingyenes rendezvényünkön (mert vannak szép számmal) találkozunk a jövőben és elégedett tagunk leszel.

Ha kérdésed lenne, akkor szívesen állunk rendelkezésedre az alábbi elérhetőségeinken:

 

Horváth Pál,

Membership Director

 
 
 

SecOps Europe 2018 Konferencia

2017. december 06., szerda 10:02 Írta:

Kedves Kolléga!


Az ISACA Budapest Chapter és a konferencia szervezői szeretettel várnak Téged Magyarország egyik leginnovatívabb nemzetközi IT biztonsági konferenciájára, a SecOps Europe-ra!

A két napos rendezvényen a szakmai előadásokat, kiberbiztonsági gyakorlatok fogják színesíteni, így a résztvevők nemcsak elméleti, hanem gyakorlati információkkal gazdagothatnak az IT biztonság offenzív és defenzív területein. 
Az előadások listája folyamatosan bővül, a részleges lineup már elérhető az oldalon.

Időpont: 2018. január 24-25. (szerda-csütörtök)
Helyszín: Budapest Kongresszusi Center


REGISZTRÁLJ INGYENESEN, VAGY VÁSÁROLJ LIMITÁLT VIP JEGYET >>>

Szakmai Események - CPE pontokért

Facebookon is jelen vagyunk

Álláslehetőségek